2013. június 17., hétfő

5. Ébredező érzések vagy "Most csókolj meg százszorszépem"

Jev:
Még mindig az a levakarhatatlan önelégült vigyor ült az arcomon még délután fél hatkor is. Szokásos randira készülődést (séró belövés, csajozós mosoly gyakorlása) befejeztem és épp már a lépcső aljánál jártam, amikor Kelley a nevemet kiáltotta a konyhából. Odarohantam és valami kellemes illat csapta meg az orrom. Kelley egy sütő kesztyűt viselt a kezén és egy tepsi volt a kezében.

- Mi ez a szag? – kérdeztem.
- Ez nem szag, ez illat. És muffin. – mordult rám Kells.
- Oké, akkor illat, és minek csinálsz muffin-t?
- Nektek. – jelentette ki nemes egyszerűséggel.
- Kinek? – kérdezte vissza.
- Ennyire agyi fogyatékos nem lehetsz? – fordult felém hitetlenkedve, aztán engedett a merev tartásán és elgondolkodott valamin. – Végül is lehetsz.
- Marha vicces vagy. – feleltem unottan. – De még mindig nem mondtad el minek csináltál muffin-t?
- Neked és Carternek, te idióta. – majd mielőtt még megszólalhattam volna folytatta. – És a randitokra, ha kíváncsi lennél.
- Oké, köszi. – feleltem, közben pedig egy zacskóba tett bele 2 csokis és 2 vaníliás muffin-t. Amikor végzett a zacskó tetejét csomóra kötötte, majd a kezembe nyomta.
- Tessék, és légy vele kedves. – mondta én pedig már fordultam meg és kisiettem volna, ha nem kiált utánam. – Azonnal állj meg Jeveviel Townsond! Carter új lány és ha az arrogáns modoroddal megbántod én esküszöm kinyírlak! – fenyegetett.
- Szerintem, ha valami baja lesz velem megteszi ő maga. – mondtam és már rohantam is ki, mielőtt még egy testvéri bölcsességgel ellát. A zacskóval a kezemben elballagtam a buszmegállóig. Kábé 5 percig állhattam egymagamban, amikor egy hang megszólított.
- Akkor kezdődhet a szenvedésem. – jegyezte meg gúnyosan Carter mire csak mosolyogva megfordultam. – Elhozta a nyakláncomat?
- Én is örülök, hogy látlak Carter.
- Elhoztad a nyakláncomat? – kérdezte újra.
- Igen. – válaszoltam még mindig vigyorogva.
- És ide adod? – kérdezte, egy kicsit megörült annak, hogy talán megkaphatja a nyakláncát aztán elhúzhat.
- Nem. – törtem le a jó kedvét.
- Ajj. – emelte az égre a tekintetét. Pár pillanattal később a busz is megérkezett. Amint kinyílt az ajtó Carter felvágtatott és levágta magát az utolsó ülésre, a busz hátuljában. Nem rohantam, egyszerűen odasétáltam hozzá, és leültem mellé.
- Sütit? –fordultam felé, ő meg homlokráncolva meredt rám.
- Mi? – kérdezte én meg felé nyújtottam a muffin-os zacskót.
- Kéééérsz sütit? – kérdeztem.
- Remélem nem te sütötted, mert ha igen megkímélném magam az ételmérgezéstől. – vágta rá gúnnyal a hangjában.
- Ha ha. Amúgy Kelley. – mondtam, majd vállat vont és kivett egy vaníliásat én meg automatikusan a csokisat. Leszedte a muffin papírt és beleharapott. Megrágta, majd értetlen arcot vágott és kihúzott a szájából egy morzsás papír fecnit. Megrágta a maradékot, ami a szájában volt, majd hangosan felolvasta a cetlit.
- „Szia Carter! Hogy telik a randi?” És még vagy 6 kérdőjel. – mondta majd felém fordult.
- Mutasd csak! – kaptam ki a kezéből a papír fecnit, majd elolvastam és azonnal felismertem az írást is. – Kelley! – sziszegtem dühösen.
- Gyakran csinál ilyet? Mármint, hogy papír fecniket süt egy sütibe? – érdeklődött Carter.
- Nála ez a normális. – legyintettem.
- El se merem képzelni milyen lehet, ha nem normális.
- Hidd el jobb, ha nem látod. – mondtam mire furcsa módon elnevette magát. De ez nem az a gúnyos nevetés volt, amit általában szokott, hanem ez rendes volt.
- De honnan tudta, hogy a pont azt eszem meg? – kérdezte értetlenkedve, de az arcán ott bujkált egy mosoly.
- Köz tudod tény, mindig én eszem meg a csokis muffin-t. Legyen bármilyen alkalom, mindig a fiúk eszik meg a csokit. – mondtam mindent tudóan.
- Áá, már értem ezt a pocakot. – vágta rá Carter.
- Mi? – hüledeztem. – Milyen pocak? Olyan kocka hasam van, hogy beállhatnék modellnek. – tettem a ’sértődötted’ – Én lennék az új világszenzáció, Mr. Kockahas.
- Ja, én meg Miss Bikini. – forgatta meg a szemét.
- Még nem láttalak bikiniben, de biztos szép látvány lehet. – vonogattam a szemöldököm enyhe perverzitással, az agyam meg próbálta elképzelni a közömbös Carter Lane-t bikiniben… mondjuk nem nézett ki olyan rosszul.
- Ugye tudsz róla, hogy simán betörhetném az orrodat? – kérdezte fenyegetően.
- De nem tennéd meg, mert annyira imádni való az arcom. – rebegtettem kislányosan a szemem.
- Ja, szerencséd lenne, mert valószínűleg elhánynám magam. – mondta, majd hirtelen fékezve megállt a busz, azt se vettem észre, hogy mióta felszálltunk elindultunk.
- Leszállunk Miss Bikini! – mondtam majd felálltam az ülésről és vártam, hogy kövessen. Amikor leszálltunk, a busz pöfékelve visszafordult (tény nem sokan mennek a végállomásig) én meg Carter felé fordultam, akinek láttam a szemében, hogy valami frappáns beszóláson agyal.
- Itt vagyunk a végállomáson! – mondta – 6 óra van… Randizunk… Most már végre visszaadod a nyakláncom? – üvöltötte.
- Még nem. – vigyorogtam önelégülten. – Na menjünk, akkor. – álltam félre, kezemmel az erdő felé mutatva.
- Mutasd az utat Mr. Kockahas. –jegyezte meg flegmán.

Carter:

Na jó. Ez a „randi Jevvel” dolog kicsit neccesebb volt mint arra számítottam. Például mikor közöltem a dolgot Conorral…
- Hogy kivel csinálsz micsodát? – nézett rám elkerekedett szemmel.
- Egy évfolyamtársammal kell randiznom. – ismételtem már vagy századszorra.
- Kivel csinálsz micsodát? És mi az hogy kell? – nézet rám még mindig sokkolódva a bátyám.
- Na jó, Conor! Ne akadj ki nagyon de…. Jevnél van az Ankh medálom. – olyan kicsire húztam össze magam amennyire csak tudtam amikor megláttam hogy Conor olyan sápadt lesz mint a fal.
- Hogy hol van a medálod? –  még tudtam érteni Conor aggodalmát. Ha ő elhagyná az ő medálját én is halálra aggódnám magamat, ugyanis a Védelmező világban ha valaki elhagyja azt a medált, halállal büntetendő.
- Hát az úgy volt hooooooogy…- és elmeséltem neki mindent. Jevről, Kelleyről, az első beszélgetésünkről, a tesiről, az egymásba botlásunkról…a másik egymásba botlásunkról.  És arról hogy Jev ellopta a nyakláncomat és megzsarolt . Így már kicsit máshogy állt a szénám. Azért Conor még tartott egy 20 perces kiselőadást arról hogy mit nem szabad csinálnom és hogy mit hogyan kell csinálnom és hogy legközelebb figyeljek jobban a medálomra mert nem lehet tudni ki akarja ellopni.. Utána meg elküldött készülődni, randim lesz, címszóval. Igazából nem kerítettem nagy feneket ennek az egésznek, csak megfésülködtem egy kicsit felaggattam egy kisebb méretű kardot és egy bicskát a bőrdzsekim belső bélésére aztán indultam is a buszmegállóba, merthogy késésben voltam. A buszmegállótól a tisztásig tartó rövid út az erdős részen keresztül nem épp bizalmat ébresztett bennem. Nem hiszem hogy én vagyok az egyetlen aki túl sok filmet látott már életében, amiben mindig a helyes srác az erdőbe viszi megölni a gyanútlan tini lányt. De mikor megszólalt hogy megjöttünk nem egy bérgyilkosokkal vagy rosszabb esetben a Sötétség Őrzőivel tömött házat láttam hanem egy elképesztően gyönyörű tisztást. A fű és mindenféle gazok a térdemig értek, fák és mindenféle más bokrok vették körül. És ami a leggyönyörűbb volt az egészben, az a gyönyörű kék vizű tó volt egy kisebb vízeséssel. A szám tátva maradt volna ha Hayley-vel vagy Conorral jövök ide, de most csak hűvösen körül néztem aztán a vízesést megpillantva Jevhez fordultam és megkérdeztem:
- Most komolyan, úgy nézek én ki mint valami sellő?

- Miért? Nem tetszik? – nézett rám kérdőn/meglepetten Jev. Erre muszáj volt elmosolyodnom.
- Azt nem mondtam. – erre Jev is elmosolyodott és a tó felé kezdett terelni.
- Tudod, sehogy sem tudom eligazodni rajtad! – mondta hirtelen.
- Ezt hogy érted? – nem néztem rá. Éreztem hogy most valami olyan fog következni amitől Conor óva intene.
- Nem tudom.  Az egyik pillanatban beszólsz, a másikban kerülsz a harmadikban pedig rám mosolyogsz. Tudod így elég nehéz eldönteni hogy bejövök-e neked. – nézett rám összevont szemöldökkel és úgy mondta ezt az utolsó mondatot mintha ezen múlna a világvége.
- Azt hittem teljesen biztos vagy benne hogy mindenkinek te vagy a nagy ő. – forgattam meg a szememet és elindultam a tó másik oldala felé.

- Látod, pontosan erről beszélek! – mutatott rám -  Az előbb még le voltál nyűgözve most meg megint kerülni akarsz. De azt ugye tudod hogy ha nem tűnik ez a kis találkánk randinak nem kapod vissza a medálodat? – utolsó megjegyzését figyelmen kívül hagyva ( ha akarom elérem én hogy randinak higgye) karba font kézzel megálltam előtte.
- Miből gondolod hogy le voltam nyűgözve? – nem mintha nem lettem volna lenyűgözve, de ezt neki nem kellett tudnia.
- Miért, nem voltál? – nézett le rám kaján vigyorral. Tudta, hogy le vagyok nyűgözve.
- Nem. – hazudtam.
- Akkor majd mindjárt leszel. Gyere. – mondta azzal megfogta a kezemet és elkezdett maga mögött vezetni. De olyan óvatosan hogy ha akarom kihúzom a kezem az övéből és megyek vagy nem megyek utána kedvem szerint. Nem is az volt a baj hogy akartam vagy nem akartam fogni kezét! Annyira megdöbbentett a lelkesedése és a gyengédsége hogy örültem hogy húz, máskülönben nem volt valószínű hogy meg tudtam volna mozdulni.  Olyan határozottan de mégis bizonytalanul fogta a kezemet hogy önkéntelenül is az ujjai közé fűztem az enyémeket. Erre megállt, lenézett az összekulcsolt ujjainkra majd ismét a szemembe mire küldtem rá egy féloldalas mosolyt.
- Na mi van? A nagymenő elbizonytalanodott mert megfogták a kezét?

- Marha vicces vagy Carter.
- Nem viccnek szántam. – mosolyodtam el most őszintén mivel tényleg nem viccnek szántam, erre Jev is elmosolyodott, megfogta a másik kezemet is és elkezdett egy hatalmas sziklafal felé húzni. Arra ahonnan a vízesés folyt.
- Tudod, egésznap el tudnám hallgatni ahogy gúnyolódsz velem. – mondta azzal elengedte a kezemet és a kőfalnak dőlt. – De előbb fel kell másznunk ide. – paskolta meg a hatalmas sziklát amin most hogy megnézem nagyon szép és igencsak biztonságos kapaszkodók voltak.
- Te komolyan sziklát akarsz velem mászatni, amikor elméletben randin vagyunk? – néztem rá hitetlenül.
- Mással nem csinálnák ilyet mert rögtön elküldene melegebb éghajlatra, de mivel úgy gondolom te vissza akarod kapni a nyakláncodat…igen, azt akarom hogy másszunk fel oda. – azzal felmutatott plusz mínusz 10 méter magasságba. – És amúgy is, láttalak kötelet mászni tesin. Ez ahhoz képest lópikula. – erre kérdőn fordultam felé és nem tehettem róla muszáj volt felnevetnem.
- A lópikula létező szó vagy most találtad ki?

- Ez az én szavam! Na gyerünk különben jövőre se megyünk haza. – azzal két kezét összefinva bakot tartott nekem. Gúnyosan rámosolyogtam és egy kisseb lendülettel felkapaszkodtam a falra.
- Nehogy elfogadd ha segíteni akarok! – kiáltott fel nekem – A végén még talán nem érezném magam egy utolsó féregnek. – erre ismét csak felnevettem. Nem tehettem róla de kezdtem egyre jobban érezni magamat. Jev is úgy viselkedett mintha tényleg randiznánk és nem csak azért hívott volna meg mert szekálni szeretett volna. Hiszen, egy ilyen srácot nem érdekelhetek. Vagy igen? Jev körülbelül a 9. méternél megelőzött és felkapaszkodott a sziklafalra, hogy fel tudjon húzni ha kell. És ami azt illeti ez most kapóra is jött , ugyanis az utolsó lépésnél egy instabil köre léptem ami le is tört a súlyom alatt én pedig ijedtemben nem tudtam mibe kapaszkodni. Egy hajszálon múlt hogy tíz métert zuhanjak de Jev elkapta a kezemet és felhúzott a sziklafal tetejére maga mellé. Szerintem ő sem volt tudatában annak hogy mit tesz mikor egy hirtelen mozdulattal magához rántott és körém fonva a karjait, megölelt.
- Semmi baj, foglak. Sose hagynám hogy bármi bajod essen. – suttogta a fülembe, mire eltoltam magamtól és összevont szemöldökkel néztem fel rá.

- Ezt most miért mondtad?
- Nem tudom. – vonta meg a vállát. – De a filmekben is mindig valami ilyesmit mondanak mikor a csaj majdnem lezuhan.
- Barom. Túl sok filmet nézel. – mosolyogtam rá és lassan a perem széléig sétálva lenéztem. És ami elém tárult arra nem volt jobb szó annál hogy…
- Gyönyörű. – suttogtam elakadó lélegzettel. A távolban még csak nem is látszódtak a város magas épületei. Csak a hatalmas erdősség és a kis gazos tisztás. Na meg persze a vízesés és a tó.
- Tetszik? – lépett Jev is mellém és ő is lenézett. – Fú hogy ez milyen kibaszott magas! – kiáltott fel hirtelen és beljebb lépett a peremről. Na mondhatom ez hazavágta a hangulatot.
- Azt ne mond hogy most vagy itt fenn először.

- Nem, tegnap lejöttem ide és felmásztam de nem egészen mértem fel a tető és föld távolságát. – vakargatta zavartan a tarkóját.
– Na, mindegy. Mondj valami szépet.
- Mi? – néztem rá értetlenül. Hogy jön za ide hogy mondjak valami szépet? És miért én mondjak? Nem ő a pasi? Nem neki kéne ilyenkor romantikus dolgokat csinálni?
- Mert a filmekben mikor a pasi elcseszi a romantikus hangulatot a lányok mindig felnevetnek és idéznek valami szépet  aminek a fiú a felét sem érti de azért tetszik neki hogy ilyen inteligens barátnője van. – bólogatott miközben megadta a szerinte értelmes választ. Hát, oké. A pasikat sosem fogom tudni megérteni. Miközben ezen agyaltam kinyögtem az első idézetet ami eszembe jutott…ami igen nagy hibának bizonyult.

- ’’ Ó, Romeo, mért vagy te Romeo?
Tagadd meg atyád, neved hajítsd el,
S ha nem teszed meg, esküdj édesemmé
És nem leszek Capulet én se többé.” – (szerintem a hülye is feliseri hogy ez Shakespeare Rómeó és Júliá-ja. by Ashley) erre Jev felnevetett és hitetlenkedve rám nézett.
- Ne már, hogy fejből tudod idézni Shakespeare-t!

- Ne már, hogy te meg nem! – fordultam felé egy gúnyos pillantás kíséretében. Így most én álltam háttal a tisztásnak.
- De egyet. – megköszörülte a torkát majd szavalni kezdett mire belőlem kitört a röhögés – Jaj, hogy hívják? Talán rózsa neve. De akárhogy mondjuk is, a szaga ugyanolyan.
- Barom! Az egyáltalán nem így van! ’’ Eh, mi a név? Mit rózsának hívunk, Bárhogy nevezzük, éppoly illatos.”
- Nem tök ugyanaz? – vágott durcás képet mire csak még jobban nevettem. – Megkérdezném hogy honnan a francból tudsz te Shakespeare-t idézni de félek megint átmennél az arrongás énedbe és azt nem szeretném.

- Te most komolyan Shakespeare-ről akarsz velem beszélgetni? – vontam fel az egyik szemöldököm ( azért csak az egyiket mert azt mi nem tudjuk megcsinálni igaz Kukorka by. Ashley) .
- Miért? Az olyan költői téma nem?
- Az lehet de mi most itt állunk egy vízesés tetején én meg majd szét pukkadok a röhögéstől mert szerinted a rózsának szaga van. Szerintem ez kicsit elcseszi a költői hangulatot. – mosolyogtam kajjánul.
- Oh, igen? – lépett közelebb, majd legnagyobb meglepetésemre mindkét vállamat meglökte én pedig ordítva zuhantam bele a tóba. levegő után kapkodva jöttem fel a felszínre és másztam ki nagy nehezen a parta. Majd egy hirtelen ötlettől vezérelve térdre rogytam, majd l a földre és nem mozdultam amíg meg nem hallottam Jev hangját majd a csobbanást a vízben és végül egy nedves kar kezdett rázogatni.
- Carter? Oh, Istenem, Carter ugye nincs semmi bajod! – hirtelen felültem és pördültem egyet a tengelyem körül ezzel a földre szegezve őt. Riadt tekintetében félelem, meglepetés és megkönnyebbülést véltem felfedezni ahogy rájött hogy nem haltam meg, sőt még sikerült is hülyét csinálnom belőle. De aztán hirtelen ő is gördült egyet és most ő került felülre. Nevetve feküdtem hanyatt a fűben mivel ha erre is járt volna valaki biztos hogy nem lát meg minket a gaztól. Jev mosolya lassan halványulni kezdett ahogy egyre mélyebben nézett a szemembe  majd végül homlokát az enyémnek döntötte mire az én arcomról is lehervadt a mosoly.

- Lehet hogy nem tudok Rómeó és Júliát idézni… - suttogta – de talán ezt még nem tévesztem el.  – azzal ha lehet még közelebb hajolt és még egy utolsó elakadó lélegzet erejével odasúgta Shakespeare Vízkereszt vagy amit akartok művének számomra egyetlen ismert sorát : - ’’Most csókolj meg százszorszépem!" – majd ajkait az enyémre illesztette. Meglepetésemben átöleltem Jev nyakát és viszonozva a csókot én is lehunytam a szememet. Jev halkan felnyögött és felbátorodva kezdte el az oldalamat is simogatni. Egy hirtelen ötlettől vezérelve benyúltam Jev dzsekijének zsebébe és kihalásztam belőle a medálomat majd észrevétlenül az én dzsekim zsebébe süllyesztettem. Jev egy percre sem hagyta abba amit elkezdett csak akkor merevedett meg egy tized másodpercre mikor a dzsekije alá csúsztattam a kezemet. Ekkor ugyanis elszakította az ajkát az enyémtől és szagatott levegővételek közepette halkan ezt kérdezte:
- Miért taszítasz el magadtól? Miért nem engeded hogy veled legyek? – és ez, ez volt az a pillanat amikor minden eszembe jutott. Minden amit valaha tanultam és amit Conor mindig hajtogatott és amiért nem szabad együtt lennem Jevvel.

- Mert szeretni egyet jelent a pusztítással, és akit szeretnek elpusztul. – suttogtam majd lelöktem magamról Jevet és a könnyeimmel küszködve csuromvizesen indultam el hazafelé, zsebemben a medálommal, ajkamon Jev csókjának édes ízével, a szívemen vérző sebbel.

<<4. rész

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése